Thursday, August 19, 2010

Nafsu

Alhamdulillah.. Selesai berterawikh...mase terawikh tadi lepas abis 4rakaat,ade tazkirah plak..selalu kalo ade tazkirah,aku cabut lari..sambung kat umah..tp tadi tergerak plak aku nak dengar tazkirah..bagus gak dengar tazkirah td..

aku cerita sikit la pasal tazkirah td..berkongsi ilmu..ia berkaitan nafsu dibulan puasa..kite sume maklum bahwa dalam bulan puase ni semua syaitan dan iblis dirantai..tp kenapa ade jugak orang yang buat maksiat,buat jahat?tu semua adalah angkara nafsu..

nafsu ni ade banyak jenis..ade nafsu yang jahat dan baik..ikut pada keimanan kite la yang dapat mengawal nafsu kite..

aku masih xdapat lagi nak kawal nafsu ni..buktinye kalo ade tazkirah mase terawikh,aku cabut lari,,hahaha tapi perubahan mesti dilakukan..pelan2 kayuh..xde istilah lambat kalo kite nak berubah jadi baik..

aku mohon taufiq dan hidayah dari Allah agar menjadikan aku manusia yang lebih beriman..Amin...

p/s:nanti kite bincang tentang jenis-jenis nafsu..

No comments:

Post a Comment